September 5, 2010

paham ke buat2 tak paham

cincin kawen aku..ahaks!


assalamualaikum


dah nak sampai ke penghujung pon puasa pada tahun neh...pada sume kawan2 aku harap posa penuh la hendaknye...tak posa penuh jgn datang raya umah aku!wakakakakaa..
oke back to the topic.....
susah sangat ke nak paham eh?
paham ape?paham ape2 jek la kot.. (maen jek taw kija!)
oke siyes balik...
kadang aku terpikir...nape yeh kite neh susah betol nak ikot skema Allah dan Rasul...kite taw menda tu dosa tapi lagi nak wat...kite taw tinggal solat tu dosa besar, solat tu tiang agama, solat tu mencegah kite dari lakukan dosa tapi nape kite masih tinggal lagi?
kite taw bersentuhan antara lelaki dan perempuan tu haram selagi tade ikatan yang sah..tapi nape ade kapel yg tacink neh..lebih dari tu pon ade..tu la sampai ade melambak kes buang beby skang....bile nafsu tak dapat dibendung...
istilah dari mata turun ke hati tu mmg bahaye betol laa...sebab dari mata la sumenye start...sebab tu la Allah kate kite kena jaga pandangan mata kite...ye laaa zina tu bukan melalui perbuatan jek...zina mata pon ade...
tunang ke kapel n laen2 istilah tu sume bukan jalan pintas kite nak wat ape yang kite suke selagi blom ijabkabul....
kalau cinta tu mesti kena pegang ke?tak jadi mcm tu...
perkara pasal dosa pahala neh dari tadika lagi da blaja....sejak kite pandai berpikir.....kite taw kesan yang akan terjadi pada kite kalau kite wat menda yg tak ikot skema Allah dan Rasul..
dah immune dengan skema masyarakat kan...da sebati dalam diri...susah nak buang menda yang dah jadi darah daging....kalau buang memang bley bawak mati (?) kot...saket memang la saket tapi changing for good is not a crime laaa....for our own sake gak kan...nak dapat redha dari DIA gak....da kebal sangat ke nak rase azab dari DIA tu..i'm not perfek....aku pon tunggang langgang..duk huu haa lagi dengan kawan....aku masih lagi dalam battle melawan diri sendiri...*sigh




pssttt...lately neh entry aku macam stok budak usrah jek...tapi tape laaa...untuk renungan diri aku sendiri kalau tade orang nk bace pon..pis!


may ALLAH bless....

4 horlicks ais:

eja razif said...[Reply to comment]

Same2 la kite renungkan...;')

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

haha laju jek eh...
aku ase da mcm ustazah da neh

Anonymous said...[Reply to comment]

xpe mcm usrah pun..
bergune kan..

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

tenks lionteen mucuk !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...