April 9, 2009

------H!T4M------

waktu kejadian : lepas abes kuliah
tempat kejadian: kt umah dlm bilik aku..
cuaca : agak mendung dan redup..hujan da turun sket2..

mase tu kiwi baru jek balik dari kuliah n terus tukar bajugogetpas da setel sume kije kiwi pon terus landing baring atas katil kiwi kt bwh..kiwi duk katil dua tingkat..tgh kiwi layan pasaan atas katil sambil tu mata kiwi pon da jap tutup jap terbukak balik..tande2 jap lagi kiwi akan terlena..waktu tu pulak cuace agak2 redup..mmg de perfek time utk tido pas penat blaja..mcm taw2 jek kiwi nie tgh penatyeaybaru jek nk lelap tibe2 jek kwn kiwi tego kiwi..berikut adalah dialog antara kami:

kawan kiwi : ko pasan tak amanie? (kwn kiwi bertnye pada kiwi)
kiwi : ape die?time aku nk tido time tu la ko nk tnye aku pasan ke tak..pat ckp ape die..
kawan kiwi : kalu nk pilih baju or barang2 kebanyakakn owg msti pilih warne itam kan..kunun2nye itam tu menawan, elegan, sofistikated, smart, lagi satu itam tu nampak kurus..
kiwi : da tu ape kena ngena ngn aku..aku pon suke gak warne itam pe..
kawan kiwi : ko tu mmg la..warne pink ko namo lak pakai kan..kunun2 ilang encem ko nnti..aku bukan ape..sume owg suke warne itam tp nape bile owg tu kulit gelap yakni hampir2 nk itam tadet owg nk ek..

kiwi terdiam..tak taw nk ckp apemuncung mulutbile kiwi pikir balik btol gak ape yg di katekan oleh kwn kiwi..kiwi tak bls pon pertanyaan die..tanpe berputus ase die menyoal lagi...

kawan kiwi : nape ko senyap?jawab la pertanyaan aku tu..
kiwi : dah2 la..ape tnye kt aku..tnye owg laen la aku nk tido nie..memekak jek ko nie laa..

sian kt kwn kiwi tu tak pasal2 kena marah ngn kiwinanes gumbiratp dlm kepala kiwi terpikir akan kebenaran kata2 yg d ucapkan oleh kwn kiwi tu..warne kulit tu memainkan peranan penting ke kalu nk berpacaran?memikir

2 horlicks ais:

[A][S][s][1] said...[Reply to comment]

hitam
sensitip tu
kalu kiwi lak kalu di beri peluang memilih lelaki itam or putih mane satu kiwi pilih???

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

ntah la assi..
depends laa..
kalu itam2 manis tu oke gak;))
yg penting cedap mata memandang;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...