November 24, 2011

Study tak payah nak menunjuk

Assalamualaikum people !

Saya ni bukan jenis kaki study.  Boleh bilang berapa kali je saya pegang buku dalam seminggu kalo takde test, kuiz atau assignment.  Saya pegang buku time class je.  Tu pun kalo saya dah ada hand out, buku tu cuma akan jadi perhiasan atas meja saya.  Balik kelas, saya terus bukak laptop dan online Facebook.  Macam tu la kerja saya hari-hari.  Facebook lagi penting daripada study.  Iye saya tau tu tak betul.  Bila orang sindir saya, bila saya nak study saya sengih sambil cakap saya malas.  Okay bukan sebab saya akan berjaga tengah malam untuk study.  Apa kes pulak dah tido kena bangun 2-3 pagi nak study.  Masa tido untuk tido la.  Memang saya hargai masa tido saya.  Tapi kenapa orang selalu tak puas hati bila tengok saya online dan tak study?  Saya tak kisah jee kalo nak nasihat tapi jangan main sindir de..



Berbulu telinga saya dengar walaupun telinga saya takde bulu.

Perlu ke saya tunjuk depan orang hari-hari saya ngadap buku ?  Saya pergi library untuk study saya tak announce kat orang pun.  Tak kan la saya kena tunjuk bukti bila saya study.  Masa study saya adalah masa peribadi saya dengan diri saya sendiri tanpa gangguan orang lain.  Macam mana saya nak study kalo bising dan orang ajak borak ?  Awak baca la buku sepuluh jam depan saya pun, saya tak kan rajin untuk study sama jugak sebab saya malas.

Kesimpulannya, jangan la tanya bila saya nak study.  Saya memang tak study depan orang.  Saya study Facebook je depan orang.

Sekian.

Yang benar,

Tuan punya blog yang cute.

1 horlicks ais:

Unknown said...[Reply to comment]

hehe ala semua org ada stai study sndri...
xsemua org sama :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...