December 8, 2011

Takde Orang Meminang Sebab Tak Laku

Hailo people !

Nak luahkan perasaan sikit la. Keh3x dah lama tak jamming perasaan kat blog ni.

Lately ni, bukak je FB memember semua dah status enganged, married...ni bukan sesaja letak okay.  Ni betul-betul dalam kontek hubungan tu.  Kalo yang dah bertunang tu aku dah rasa jelez yang dah kahwin tu lagi la.  Sentap mak !!  Duk fikir-fikir bila pulak la turn aku ek.  Takde sape nak masuk meminang aku ke wehh.  Ke aku ni terlalu babyfaced sangat sampai orang ingat aku ni baligh pun tak lagi.  Probably jugak tu.  Sebab setiap kali jumpa kawan-kawan parents yang tak pernah jumpa aku, semua duk tanya aku sekolah form berapa.  Ngeh3x kembang jugak la.  Awet muda katakan sebab sentiasa senyum dan selalu simpan dalam.  Okay abaikan part makan dalam tu.  Nampak macam nak tagih perhatian pulak dahhh.

Aku rasa satu permasalahan lagi mungkin sebab aku ni kengkang kut.  Tu sebab orang takut nak masuk meminang. padahal masa kecik mak aku dah bedung tak bagi kengkang dah beso nanti.  Lagi, orang suka cakap aku pelik.  Aku tak tau la tang mana aku ni pelik.  Nak kata aku alien planet kepulauan galapagos, kalo aku terjun bangunan KLCC insyaAllah la 101% masuk bawah tanah terus.  Tapi apa-apa pun bangga gak la sebab unik tu kira aku rare la kan.  Kira takde la cliche.  Fuhhh keluar ayat pilemm terusss.  Mungkin jugak ni salah satu sebab takde orang nak masuk meminang.



Tapi aku percaya pada satu sebab je.  Jodoh belum sampai lagi.  So let it be.  One good time, ALLAH akan temukan jugak aku dengan AO aku sebab tu semua dalam bidang kuasa Dia kan selain ajal maut.  Jadi pada sesapa yang umo macam dah agak-agak bak matahari nak tenggelam di ufuk timur, banyakkan bersabar.  Jangan sedih-sedih bila orang cakap kita tak laku sebab takde orang masuk meminang.  Dia lebih tahu daripada kita.  Just serahkan semua kat dia.  Banyak-banyak la doa supaya dapat jodoh yang baik.  Takpe dapat jodoh lambat asalkan ending dia all went well bak kata omputih.

Babai !

4 horlicks ais:

Anonymous said...[Reply to comment]

"Jadi pada sesapa yang umo macam dah agak-agak bak matahari nak tenggelam di ufuk timur, banyakkan bersabar."

like this ayat.habislah nanti bile tgk matahari tenggelam, teringat kat diri sendiri yg dah tua neh...LOL

bwalking here...

to my blog - Acapsuur (>,<)

Nazrul Ashraff said...[Reply to comment]

jangan la cakap kengkang. haha. aku da pikur lain.

anumuchan said...[Reply to comment]

insy ada la nnt tu..sabar2 :) enjoy masa single dlu :P

say to easy=) said...[Reply to comment]

lepak dluu..hehehe..jodoh x kemana..gitu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...