July 11, 2011

Awak, Kenapa Kahwin Dengan Saya?

Berfoya-foya di FB.  Klik 1 link daripada iluvislam.  Memang touching.  Sweet.  Mungkin ada lelaki macam ni tapi kalau nak cari ibarat nak cari semut hitam dalam keadaan yang gelap.


"Abang kahwin dengan Zahrah cuma ada satu sebab. Tak lebih, cuma satu. Orang lain, mungkin ada banyak sebab tapi bagi Abang, cukuplah satu sebab Abang. Abang kahwin dengan Zahrah bukan sebab Zahrah cantik. Abang akui, Zahrah memang cantik. Tapi, jujur Abang katakan kalau Abang nak cari yang lebih cantik, Abang boleh. Tu langsung tak menjadi masalah. Abang tak kahwin dengan Zahrah sebab Zahrah bijak. Buat apa Abang kahwin dengan orang yang bijak yang satu hari nanti berkemungkinan besar akan pijak kepala Abang? Abang tak kahwin dengan Zahrah sebab kemewahan. Tidak Zahrah, tidak sama sekali. Kalau mahukan kemewahan, segalanya Abang dah ada. Rumah.. Kereta... Walaupun tidaklah sebagus dan semahal mana, tapi sekurang-kurangnya Abang ada," balasnya lembut penuh hikmah dengan makna yang amat mendalam.


Ni beberapa ayat dalam artiket tersebut.  Worth it to read.  One perfect answer.  Tak dapat cari jawapan yang lagi sempurna daripada ini.


Artikel penuh di sini 



5 horlicks ais:

vampire and his lady said...[Reply to comment]

da baca! haha

♥ m1ss s7rAwb3rrY ♥ said...[Reply to comment]

yg ak hrp mcm 2 la...

アヌム ちゃん said...[Reply to comment]

thanks sharing ;)

shahjiehan said...[Reply to comment]

wah... mmg romantik la laki tu.. nk jadi laki camtu la...

fatin hanani said...[Reply to comment]

wah terbaca ni pun dh tersnth hehe
sat nak p baca penuh plak hehehe
bawu baca sekrt ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...