July 4, 2011

Marilah Mari Pergi Meng'study

Assalamualaikum and hello people!


So here it is.  Result untuk sambung belajar ke degree dah dapat.  Gila suspen masa nak tau tu.  Sekali Alhamdulillah aku dapat sambung walaupun bukan dalam course yang aku minat gila.  Before this, aku nak sangat sambung dalam Bahasa Inggeris sebagai komunikasi profesional.  Tak ada rezeki la tu.  Tapi OSM pun not bad jugak.  Tapi yang tak best aku dapat kat Jengka je.  Dalam kepala otak aku memang nak pergi Melaka.  Melaka aku tak pernah belajar kat situ lagi dan aku kalau boleh memang suka study jauh-jauh sebab aku suka tengok tempat orang macam mana.  Tengok makanan baru.  Tempat baru.  Budaya baru sikit kut and calon sua...tapi to take it on the bright side, kalo duk Jengka boleh balik rumah tiap-tiap minggu.  Duk Melaka kena beli tiket bus express yang mahal tu.  Duk Jengka jimat kos sikit.  Takpe la aku redha je.

Nak sambung degree ni, aku takde rasa berat hati apa-apa pun.  Maybe ada antara kawan-kawan aku sedih kot sebab kena tinggal pakwe kat rumah.  Untung aku takde.  Tak yah nak sedih-sedih.  Kita cari pakwe baru pulak. Huahahaha!  Tapi Jengka ni kira aku ala-ala back to the future jugak sebab dulu sekolah menengah pun aku kat Teknik Jengka.  Ni sambung degree Jengka lagi.  Lagi satu kes, awat aku ni asyik terlepas kat kawasan hutan je?  Sekolah hutan, zaman diploma hutan...ni degree pun hutan jugak.  Adoiii memang sejuk selalu la mata aku memandang hutan-hutan yang kehijauan.  Darn it!  Fuh let just hope aku boleh cari calon suami banyak-banyak kat uni Jengka tu supaya aku dapat meneruskan visi aku nak membayar duit pinjaman secepat mungkin!.

Adios amigos!

1 horlicks ais:

shahjiehan said...[Reply to comment]

tahniah... wahh2 terer bi rupanya...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...