November 29, 2010

I cinta U lah sayang!

"I rindu u la b. Rindu sampai nak hentak kepala pada dinding."

"Sayang, I tak sihat la hari ni. Rasa macam ada kutu dalam perut"

Tipikal dialog untuk pasangan yang berkapel. Korang yang berkapel tu tipu sangatlah kan kalau tak ada guna dialog pengaratan macam ini. Siapa tak mengaku boleh humban diri dalam laut mati sekarang. Kalau tak ada macam ini sikit pun mesti ada. Tapi macam mana pula kalau yang pengucap dialog ini dua2 jantina perempuan? Dah sah terus kena cop lesbo. Macam mana aku tahu? Heh, sebab aku dah kena. Aduh salah ke dua perempuan guna dialog macam ini? Aku pun selalu juga guna tapi bukanlah pada semua perempuan. Bukan sebab nak menggedik ke apa. It just happens. Lagipun kami masih tahu dan berpegang pada agama kami. Kami sedar kami dilahirkan sebagai apa dan pasangan kami nanti berjantina apa. Stop making a judgement.

First rules of human behavior is not making assumption. Yeah aku tahu memang orang akan cop lesbo. Aku tak ada la nak sentap ke apa. Tapi dah ada mulut kan. Sila la ringankan mulut itu bertanya betul ke tak. Jangan cepat sangat nak salah sangka. Jangan nak terus "eh korang nie lesbo ke ape". U know it can turned to be a slander. Well maybe ada orang yang tak selesa bila tengok sesama perempuan bersayang, berhoney madu, ber"b", ber"c" tapi ada aku kesah? Haha btw bersangka baiklah sesama manusia. Tak salah kan?


0 horlicks ais:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...