December 20, 2010

Seksi itu menarik

DEWASA

Apa maksud dewasa tu? Bagi aku senang saje. Simple. Dewasa tu bila seseorang sudah tahu membezakan antara baik dan buruk. Juga berfikir menggunakan fikiran yang rasional. Aku bukan nak menyibuk tepi kain ke tepi rumah orang ke hape. Bila dah namanya pun dewasa janganlah tunjuk sangat dangkal dan cetek sangat pemikiran. Baik. Perempuan Islam wajib menutup aurat. Anggota yang boleh dilihat cuma muka dan tapak tangan. Oke stop dekat situ. Bagi seorang isteri pulak wajib lah kan menutup aurat. Nama suami pun nak kena jaga jugak. Alkisah ada seorang wanita ini. Sudah berkeluarga. Anak pulak dah 3. Tapi cara berpakaian masyaAllah. Dah macam anak dara terlebih umur. Pakai seluar pendek nampak kepala hotak lutut. Baju pulak silap2 boleh nampak pusat kot. Bila dah pakai baju spesies macam itu mulalah tertarik-tarik baju nak cover dari nampak pusat. Alahai tak guna kot. Reporter tak bergaji aku selalu cakap 

"anak dia kadang2 malu bila orang tanya mak dia tak malu ke pakai camtu".

Aku kesian pada si anak. Terkial-kial tak tahu nak kasi jawapan macam mana. Nak tegur mahu kena pelangkung sampai tercabut kepala agaknya. Yang sulung pun masih lagi di sekolah rendah. Aku rasa semua orang tahu kot tak bertudung pun dah dapat dosa. Inikan pulak pakai macam itu. Bukan lah aku nak mengatakan aku nie alim ulamak yang dah dapat title ustazah. Aku pun tak betul. Banyak lagi errors yang aku buat. Tapi title sebagai seorang isteri kena la jaga baik2 faham sendiri sudahlah. Di pihak suami pun nasihatkanlah si isteri. Apa guna pegang title suami kan kalau amanah macam ini pun tak boleh nak betulkan :)



May ALLAh bless

7 horlicks ais:

Little Woman said...[Reply to comment]

Blog wiwi penuh dgn elements fantasia :)

Diera Tekikushika said...[Reply to comment]

jwpn klise yg mgkn akan dijwb si emak adalah;"biasalah, up-to-date." atau pon "x moden lah kalo x pakai cmni" atau pon "nanti bila mak dah tua2, mak taubatlah!". Biasala, manusia... :)<--- aku jua masih byk yg nak bibetukan....

kiwi wiwi said...[Reply to comment]

morin : haha which part yg fantasia tu?

diera : huahahaha menjawab la nnti

sab said...[Reply to comment]

jihad. bgus. :)
terbaik.

kiwi wiwi said...[Reply to comment]

haha jihad ke sab? neh namenye mengumpat sambil menasihati :)

♥ m1ss s7rAwb3rrY ♥ said...[Reply to comment]

mcm aku tau je spe mkcik 2....=))

kiwi wiwi said...[Reply to comment]

kot taw diam2 jek. neh p & c. kt blog aku jek bole bace

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...