August 26, 2011

Manusia Boleh Berubah...Aku juga

Dulu aku pernah free hair.  Aku pernah upload gambar aku free hair kat FB sampailah salah seorang kawan aku yang bertudung tegur.  Dia cakap,

"Better kau remove gambar kau tak bertudung.  Tu lebih baik..."

Lebih kurang macam tu la ayat dia.  Aku remove.  Tanpa bantahan sebab she said the right thing.  Betul la tu.  Apesal aku nak tayang rambut aku kat FB pulak.  Aku bukan model iklan syampu mana-mana.  Aurat.

But now.  Betul la orang cakap.  People change.  Environment sekeliling boleh ubah orang.  She's the one now yang free hair.  Siap buat DP kat FB.  Aku tak marah dia nasihat kat aku macam tu dulu.  Cuma kesal.  Why'd she changed since dia yang kasi nasihat beria sangat kat aku.  Sokey then.  Dia boleh fikir sendiri apa yang dia buat.

Buat aku sedar.  Watak putih kadang-kadang boleh jadi kelabu.  Watak hitam kalau clorox boleh jadi putih.

Sekian.

4 horlicks ais:

Fatin Liyana said...[Reply to comment]

c0p2!! tak paham. maksudnya yg tego ko tu dulu pkai tdg..p skrg tak pakai??

haha. bermadah sangat. tak paham aku..

Miszyuyu said...[Reply to comment]

betol kiwi..kwn kakyu pon gitu ..dlu komen kat pic kakyu kata aurat la bagai la.. sekarang dia yang bukan main lagi dgn fesyen rmbut dia tu.. nk wt cmne dh namanya "kawan" cuma dh ilang sikit respek la..

mar chan said...[Reply to comment]

Demi Masa!
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. [103 : 1-3]

am ; tegur la kwn ko tu balik. maybe dia dh salah pilih kwn. jgn jd mcm aku. kwn dh sesat aku tggl trus sbb aku mrh kat dia. kejam kut aku. rase brsalah weh.

Unknown said...[Reply to comment]

owhh kiranya org yg tgr am dlu bertdg tapi skrg x la??
emm biasa la 2.maybe dy terikut2 kawn or sbb2 lain :D
asalkan am dah berubah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...