May 7, 2011

Contengan Jalanan bukan sekadar contengan

Ini salah satu daripada cerita cinta yang aku baca.  Yes.  Cerita cinta versi Hlovate.  Cinta pada diri sendiri.  Cinta pada teman.  Cinta pada Dia.  Contengan Jalanan memang superb.  Maybe kalau yang first time baca karya Hlovate akan cakap Contengan Jalanan ni bosan.  Tak ada part-part jiwang-peluk-cium berlainan jantina. Baru selak beberapa muka surat akan terus tutup buku.  Cari benda lain nak baca.  It's up to them.  Bagi aku, Contengan Jalanan memang tak boleh diterangkan dengan kata-kata.  Read, understand then baru boleh faham apa core cerita ni.  Aku ingat baca Versus je kena tembak berdas-das macam guna machine gun.  Baca Contengan Jalanan rupanya terus aku kena bom nuklear.  Gaya Hlovate.  Gaya bahasa yang biasa tapi boleh buat readers touched.  Aku sendiri pun tak malu nak mengaku.  Aku crying over a bucket bila baca.  Banyak quote menarik dalam Contengan Jalanan.  Banyak erti hidup dalam cerita ni.  Bila baca hikayat Fend dengan K2 baru terasa aku ni memang belum cukup bersyukur dengan apa yang ada.  Well anyway, aku suggest korang baca la Contengan Jalanan kalau korang takde tafsir al-Quran.  Banyak benda boleh belajar dan banyak benda buat kita terjaga balik.

Hlovate, you're awesome.  Hands down.


The man who decided to change on the 12th hour dies on the 11th. - Touche

Before aku end entry ni, nak berlagak sikit.  Kenal tak apa ni?



Keh3x.  May ALLAH bless...

8 horlicks ais:

yAyA said...[Reply to comment]

heee...nk bg org jeles la tu..huhu

Wild Cherry said...[Reply to comment]

Da abis bace... Suka dia pnye quote kat stiap akhir bab tu... Antara yg WC suke "To live is to learn and to learn is to live"

Unknown said...[Reply to comment]

hehe mmg mint sgt la ni..
smpai mcm ni hehe..

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@cAhAyA Haha of course. Berharga tu

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@Wild Cherry Am tak tau nak pilih mana. Am suka semua :)

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@fatin hanani Haha minat gila.

Nazrul Ashraff said...[Reply to comment]

aku rasa k square mcm kena lempang masa kawan dia cakap yang dia tu kafir so tak sembahyang. haha

sadis..

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@Inche Vampire bukan k-square je rasa mcm tu. aku pun terasa sekali

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...