June 2, 2011

Kaki Tiru

Lepas cerpen aku berjaya diberanakkan hari tu kat p2u, satu lagi cerpen aku telah berjaya di beranakkan entitled Sebab Aku kan Hana.  Cerpen pertama yang aku type sendiri.  Berdasarkan apa yang depa komen la nampaknya memang ramai menyampah gila nak mampus sama itu watak Diya.  Ada yang nak Hana hidup and couple dengan Amier tapi so sorry la.  Hana dah mati and aku tak pernah plan pun nak satukan watak Amier dengan Hana tu.  Watak Hana dengan Ashraff pun sama sebab cerita ni memang based on true story.  Tak ada la sama 200%.  Aku cuma olah sikit dan buat dalam bentuk drama.  So far okay la.  Tapi ada yang komen gaya bahasa aku lebih kurang macam Hlovate and Nass Alina Noah.  Wow!  Part sama dengan Hlovate tu aku boleh terima lagi la sebab aku rasa aku memang banyak influence daripada dia.  Tapi part Nass Alina Noah tu jatuh dari langit ke apa.  Aku pernah baca novel dia satu je tajuk Selamat Pengantin Baru Isteriku.  Datang mana pulak idea yang bahasa aku sama dengan Nass.  Pada yang cakap tu sorry la ye.  Hlovate is yes but no to Nass Alina.  Gaya bahasa aku banyak ke arah Hlovate.  Frankly speaking terkilan jugak orang kata sama gaya bahasa.  Dah macam-macam orang cakap bila aku start menaip ni.  Cerita sama dengan Adamaya la, itu la ini la.  Duh!  Ikut cakap orang memang hancuss la.  Besides aku baru lagi menaip so kalau ada sikit-sikit gaya Hlovate tu aku mintak maaf la tapi aku nak highlight kat sini aku tak ada cedok cerita daripada Hlovate cuma gaya bahasa je sama sikit.  Anyhow pada yang ucap selamat tu aku dahulu dan akhirkan dengan ucapan terima kasih daun keladi lain kali puji la bergantang lagi.


Sekian, sawadikap kun kap.





2 horlicks ais:

Fatin Liyana said...[Reply to comment]

biasala byk yg meng0men dari support..ak nk wat karangan yg bape perenggan tu jek p0n payah..ni lagi nk buat cerpen cam ko..huh! x larat..keep on writing!! ^^

Wild Cherry said...[Reply to comment]

Sabar je la am...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...