August 1, 2011

Ucapan Sempena Ramadhan

Assalamualaikum wbt.

Maka adanya hari ini telah bermula 1 Ramadhan bagi kita semua mengerjakan ibadah berpuasa untuk rukun Islam yang ketiga.  Cut !  Peh bahasa sastera pulak dah.  Okay not much to say.  Cuma nak type ringkas.

Selamat menyambut bulan Ramadhan.  Bulan yang penuh barakah.  Bulan yang lebih baik daripada seribu bulan.  Pada bulan ini sahaja kita akan bertemu dengan malam lailatul qadar pada sepuluh ramadhan terakhir.  Boleh tahan jugak aku bersyarah yek.  Keh3x.  Bulan puasa ni top up la mana-mana yang patut untuk back up amalan yang kita abaikan selama ni.  Yang wajib kita buat hari-hari.  Yang sunat kita gandakan.

By the way, sebenarnya agak syahdu ni.  Malam semalam sape yang tengok pengumuman puasa mesti tau yang penyimpan mohor besar raja-raja dah ganti dengan yang baru.  Sebelum ni Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah tapi sekarang dah Datuk Syed Danial Syed Ahmad.  Aku lebih prefer yang lama sebab lebih feel. Beliau lebih cool dengan muka yang gila tenang.  Haha walaupun dah tau sah-sah esok raya tapi tetap duk bertapa depan tv nak dengar sendiri daripada mulut beliau.  Dah la aku membesar dengan pengumuman puasa dan raya dengan beliau.  Sejak aku kenal apa tu puasa segala, muka beliau la aku duk tengok dan tunggu tiap-tiap tahun.  Dah la tak nak type dah.  Sedih T.T  Atok memang legend !


Babai !

Tahun ni henpon sunyi sepi tanpa mesej selamat berpuasa. Terima kasih Facebook =.='

2 horlicks ais:

shahjiehan said...[Reply to comment]

tu la..suma wish guna fb...ahahh

Wild Cherry said...[Reply to comment]

salam ramadhan... waaa igt ek am ngn name pympan mohor tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...