March 3, 2011

Kendur dan tegang

Satu tengah hari yang hening.  Melepak depan tv sambil sebelah tangan laju tukar ganti makan kerepek pisang bersama ahli keluarga yang lain.  Yummy enak dan rangup.  Iklan silih berganti bertukar.  Hangin jugak rasanya.  Tiba-tiba keluar iklan yang menyentapkan jiwa.

"Inginkan p*** d*** yang tegang..yada..yada..dan bla...bla..bla..." diiringi dengan gambar belon.



Aku terkaku.  Terlupa sekejap pada kerepek di tangan yang berada di awang-awangan belum sempat masuk ke mulut.  Mulut tertutup rapat tapi biji mata dah macam nak terkeluar dari plug.  Sekilas mata menjeling pada seisi rumah. Ada abah dan adik lelakiku yang belum baligh lagi.  Lepas iklan habis baru aku sambung balik aktiviti makan kerepek tapi kali nie dengan perlahan.

Gila betul!  Boleh ke aku nak kategorikan iklan tu sebagai 18sx.  Aku dengan rasminya malu nak tengok iklan tu dengan kehadiran kaum adam.  Aiyoo dah takde cara lain ke nak publishkan menda alah tu?  Semakin berani kot iklan kat tv nie.  Kendur, tegang..haish!  Mari boikot!

Hahaha aku yang kena boikot nanti =p

12 horlicks ais:

azwa_amani said...[Reply to comment]

selalunya....media cetak atau elektronik ini bersifat neutral....boleh ke arah kebaikan atau kebaikkan....terpulang kepada penonton/pembaca untuk menilai...mungkin, peralatan mcm ni untuk membantu isteri/ org yang nak kawin kan.....okey lah die bagi contoh beln, dari dia tunjuk betul2..mau terkeluar terus mata...hehehehe :)nice sharing....yang baik kita ambil. yag buruk dijauhkan.. :)

applesakura said...[Reply to comment]

hahahahaa.. ingatkan aku sorang je yg sentap time tengok iklan tuh~ hahahahahaaa

zaty luvlianncezzz said...[Reply to comment]

ahahaha..seyezz tensen ngn iklan tue,ape derr

♥ m1ss s7rAwb3rrY ♥ said...[Reply to comment]

bodo pny iklan!!!

Wild Cherry said...[Reply to comment]

Tu la pasal... WC pon malu gak bile tgh syok tgk tv keluar plk iklan tu.. Dah la mase tu ayah WC pon ade skali..

Amanie Ashraff said...[Reply to comment]

@ azwa_amani haha tp tetap malu tgk iklan tu :)

Amanie Ashraff said...[Reply to comment]

@ applesakura hahha fara neh perempuan ramai kot yg tgk iklan tu. sape suke tgk tak tahu la :)

Amanie Ashraff said...[Reply to comment]

@ zaty luvliannncezz hahaha kite bako jek!

Amanie Ashraff said...[Reply to comment]

miss strawberry yg buat pun kurang cerdik

Amanie Ashraff said...[Reply to comment]

Wild Cherry serba salah kita jadinya kan. haisshh iklan pun patut kena kuarantin sekarang

SyafiqRidhwan said...[Reply to comment]

pemikiran yang terbuka.
itu punca masalah utama.
semua benda nak ditunjukkan tanpa mengira batas antara lelaki dan perempuan. :)

Amanie Ashraff said...[Reply to comment]

@ SyafiqRidhwan whoaa mcm tak percaya abg syafiq dtg kumen. wohoo! btw itu la pasal. terbuka overdose. lantak la ortodoks ke hape. bg sy menda tu sensitif :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...