April 15, 2011

Mari cari pahala!

Doa supaya dapat membayar hutang 


Maksudnya:

Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain.



Maksudnya:

Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang.

Doa apabila melihat orang memakai pakaian baru 

Maksudnya:

"Sekiranya rosak, semoga Allah menggantikannya"
.



Maksudnya:

"Pakailah pakaian baru baru dan hiduplah dalam keadaan terpuji dan matilah dalam keadaan syahid".




Doa ketika memakai pakaian baru 


Maksudnya:

"Ya Allah bagiMu segala pujian, Engkaulah yang memakaikannya padaku. Aku memohon kepadaMu kebaikannya dan kebaikan tujuan ia dicipta dan aku memohon perlindungan 

denganMu daripada kejahatannya dan kejahatan tujuan ia dicipta".







Sumber dipetik di Doa Harian.  Sebar dan kita dapat pahala bersama.  Well bukan kita je nak saham masuk syurga kan :)

1 horlicks ais:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...