April 13, 2011

Saya cuma penulis bukan pemberontak

Assalamualaikum !

Wah gila semangat.  Jarang aku mulakan entry dengan salam umat Islam nie kan.  Aiyoo lekanya aku.  Kali nie tak ada cerita menarik pun.  Aku cuma nak meluahkan perasaan kasihan pada blog nie sebab aku dah jarang belai dia dengan entry-entry baru.  Sejak berkecimpung (poyo) dalam bidang penulisan, aku dah jarang update blog kecuali kalau aku update chapter baru dalam mini novel aku.  Ehe macam tak percaya aku dah buat dua cerpen and satu in progress mini novel.  Pada sesiapa yang tak tahu aku ada buat mini novel dengan cerpen tau! (shout ala-ala guna hailer).  Those yang baca dan komen apa yang aku tulis tu aku ucapkan terima kasih la banyak-banyak.  Udah la baca, siap komen pulak tu.  Thanks mucho.  Actually aku tak reti pun tulis-tulis cerita nie.  Aku sendiri tak tahu macam mana aku boleh taip cerita-cerita tu semua.  Aku tak ada darah seni menulis.  Cerita tu semua pun aku spill out je.  Bahasa dan ejaan pun kalau yang expert tengok mahu merah sana-sini-atas-bawah.  Aku tak reti guna ayat hiperbola.  Aku cuma tahu peribahasa jimat dan menang.  Aku tak reti guna metafora, personifikasi.  Aku tahu bahasa Melayu aras satu sahaja.  Aku bukan novelis.  Aku cuma seorang writer yang suka bercerita dengan bahasa aku sendiri.  Sebab menulis pun boleh express apa yang kita rasa.  Dan lagi best boleh kawal seluruh cerita tu.  Kalau pandai-pandai nak condemn novelist lain, you better start your own cerita la.  Kutuk dan komen lain ye.  Ingat senang ke nak dapat idea supaya tak sama dengan cerita yang sedia ada.

And salah satu sebab kenapa aku tulis novel dan cerpen sebab aku tak ada duit nak beli novel!  Maka aku buat la cerita aku sendiri.  Sayonara!

7 horlicks ais:

Miszyuyu said...[Reply to comment]

ey yunk..dh disable right klik x?..nti dh siap print outt wat novel! ade copyrighttt :> nti kena curik!

A.N said...[Reply to comment]

wah..aq org 1st gitu...cube teka sape aq...hak3....same lah....ayat men hentam keromo, kodomo cap lion sume ade...huhu...

Nazrul Ashraff said...[Reply to comment]

adakah aku pencetusnya? haha..

shahjiehan said...[Reply to comment]

ntahnya.. btoi kata yuyu.. disable kan..klo shah kopi bru taw


jom baca dan komen Saya Sayang emak saya

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@Misz Yuyu tak terfikir lak macam tu. keh3x ada gak curik ke cite picisan macam nie ?

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@A.N ahaha first menda. kau second la. keh3x x kenal la kau sapa ?

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@shahjiehan haha lepas nie kalau ada copy am tau la sape :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...