February 8, 2011

Tak puas makan daging lembu dia makan daging manusia pulak!

Solat cukup 5 waktu. Check! (Cuba berfikir positif)

Tapi kenapa ye masih suka mengumpat pasal orang lain? Seriously aku memang tak boleh nak terima orang macam nie. Dia bukan gadis belasan tahun yang tergedik-gedik depan budak laki hidung belang-belang taik ayam. Dia bukan lagi gadis awal remaja yang baru nak tumbuh jerawat. Dia dah ada anak pun. Anak dara pulak tu. But seriously kenapa suka mengumpat ye? Tak cukup makan daging lembu nak makan daging manusia pulak ek?

I pun tak makan daging saudara sendiri tau!

Aku tahu la daging manusia manis tapi will you please stop mengumpat hal orang lain? Dari pagi bawak ke tengah hari. Dari petang bawak ke maghrib. Duduk buat cerita yang nonsense yang boleh buat aku jadi kurang ajar pada orang tua. Apa dosa my mum pada dia sampai orang lain tarik muka dengan mak aku. Suppose dia yang rasa malu sebab tak reti berterima kasih. Come on la. Dah tua kot. Be matang la sikit. Pakai tudung tu elok sangat2 dah jaga aurat walaupun masih tak betul lagi but mulut tu jaga la sekali. Try letak diri dia kat tempat mak aku. Suka kalau orang mengumpat pasal dia? Sometimes aku rasa takde jiran pun lagi bagus kalau ada jiran macam nie. Baik aku berjiran dengan monyet. Boleh mintak tolong petikkan pisang dengan panjat pokok kelapa. Cari kutu kat kepala ke. Haila manusia. Silap orang nampak jek. Silap sendiri pakai specs 3 juta megawatt pun belum tentu nampak. *sigh

13 horlicks ais:

Anonymous said...[Reply to comment]

i hate tht mnusia!
its manusial....

sab said...[Reply to comment]

manusia syg..biasa la kan..hurm..

Raji and Yeen said...[Reply to comment]

owh aah kan
mengumpat tu bagai kita makan daging saudara kita
err baik pergi makan burger daging lembu jer lgi sedap
xdpt dosa lak tu
inshaAllah

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@najwa : ko taw ke aku maksudkan sape n plis d blog aku x d benarkan gune bahase kasar ye :)

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@sab : ehe manusia pun. x agak2 kot. da tua umur :)

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

@raji berkata : hey tenks dtg kumen. haha tamau daging lembu. ade tanduk :p

nurshaf said...[Reply to comment]

kesian kat Amanie..
sabar ye. kalo kite pon , ade org kutuk2 mak kite, nak je cabai2 kan.
ish, tak pe kot kuang ajau kt situ,
amanie bagi se'das' kat dia.
grrrrrrr
kutuk mak tu..

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

sob3 kesian kt my mum sbenarnye. pk kan die tu tua da jek. jiran pulak tu. tp ati mmg da panas cecah 101 celcius dah

Eja Razif said...[Reply to comment]

ape punye jiran da...duk kt tmpt aku..jiran sume cina....die kutuk pon kit ebukn pahamm...aha...

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

ala eja, aku da pena cite kt hostel dlu kan. huh nyampah btol aku. cari psl nk mati btol

Anonymous said...[Reply to comment]

perempuan mmg mulot cmtu..dari kecik smpi ketuaaa..xleh nk ubah..mcm diri perfect sgt..aiyoo

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

org x buat salah dgn die pun die bantai jek kutuk. padahal die tu yg yg buat salah kt org laen tp org laen diam jek. duh sgt annoying

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...