February 1, 2011

Saya gadis lemah lembut oke

Dalam kelas aku antara yang kepoh kot. Menyampuk lecturer cakap. Kacau lecturer macam budak terencat. Time pagi kelas pukul 8 aku suka masuk lambat sebab pergi bekpes makan kuey teow (tak reti eja. Lantak p la) dengan telur goyang dulu. Curik2 tido time lecturer mengajar. Mata memang tak boleh nak handle. Tak boleh nak celik lansung2. Tu la antara kelemahan aku. Kalau dah mengantuk gila tu mata aku akan control otak aku. Dush! Bila duduk atas kerusi aku macam nak tertonggeng jatuh kot.Wajib makan nasi every tengah hari. Kalau tak memang boleh jadi gila kalau tak makan nasi. Lagi aku suka ejek orang. Time final exam sem lepas aku pernah main2kan lecturer guna bahasa tubuh lepas aku dah berjaya keluar awal dari dewan. Itu pun sebab lecturer yang kacau budak dalam tu. Bila lecturer keluar sebab nak belasah aku kot, aku cepat2 keluarkan enfon sambil cakap "ye2 helo?" padahal masa tu bukan ada orang call aku. Oleh itu, terpaksa la dia masuk semula dalam dewan. Wakakaka.terpaksa la dia cover malu tapi aku dapat A oke subjek dia.

Tapi sekarang aku dah praktikal. Kadang2 aku rasa macam ada makhluk lain masuk dalam badan aku dan take over sebab aku jadi seorang yang sangat baik kot bila time kerja. Bukan bermaksud aku nak jadi hipokrit-la intrusa-bajet baik ke hape. Automatik jek kot jadi macam tu. Antara keganjilan adalah:

1)     Aku dah tak banyak cakap.
2)     Bila orang tanya aku Cuma senyum jek.
3)     10 patah orang tanya setengah patah aku jawab.
4)     Siap pakai baju lengkap segala. Stokin sampai tak nampak tangan kot.
5)     Aku dah jarang lunch. Ni antara part paling sedih aku praktikal T_T


Aku memang tak bercakap dengan lelaki yang aku tak kenal or baru kenal sebab aku tak nak diorang anggap aku nie desperately cheap. Sebab kadang2 bila banyak sangat bercakap banyak kelemahan kita orang boleh nampak.Itu la antara perubahan aku. Aku memang bukan jenis orang yang cepat mesra. Aku bukan sombong tapi aku suka tengok orang dulu sebab bukan semua orang suka orang baru yang terlebih ramah. Tapi kadang2 terbabas jugak perangai normal aku.

Ah anyway apa yang paling aku suka praktikal kat sini sebab aku dapat cuci mata tengok leng chai pakai spec. Huahahaha!

Dah dua orang cakap aku comel. Adakah ini berkat aku banyak senyum? Ngeh3~



6 horlicks ais:

Nazrul Ashraff said...[Reply to comment]

haha./tulisan paling kecik buat aq nk gelak..k, mmg dah gelak..haha

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

haha diam ko budak kecik. itu namenye berkat n aku rase ko ptot amalkan taw

sab said...[Reply to comment]

Dah dua orang cakap aku comel. Adakah ini berkat aku banyak senyum? Ngeh3~

hihihi.. am comel!

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

hehehe malu i yang. kui2 tu fakta yg am da tahu :p

Unknown said...[Reply to comment]

haa..bgus la tu berubah kot belah baik hehehe
stokin pun pkai smpai x nmpk kaki hehe

hehe sapa tu puji comel hehehe :D

Amanie Khairunnisa said...[Reply to comment]

ehehe stokin x nampak kaki ? pelik jek bunyinye :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...